novemberi-cikk.png

Természetesen sok mindent. Az biztos, hogy jobb megelőzni, mint utólag kezelni a betegségeket. A szervezetünk védekező rendszerének támogatásával kapcsolatban kettő fontos dolgot érdemes észben tartanunk:

                1. Az immunrendszerünk minden egyes év minden egyes napján óv és véd minket, szolgálja egészségünket. Ezért aztán igyekezzünk nem csupán kampányszerűen gondolni testünk egészségének megőrzésére. Tudatosítsuk, hogy hatalmas szerepet játszunk testi (és lelki) egészségünk állapotában. Óvjuk, védjük, erősítsük, tápláljuk, támogassuk tehát megfelelően nap, mint nap, hogy az életünknek olyan otthont adhasson a testünk, amilyet szeretnénk.

                2. Nagyon egyszerűnek tűnik levenni a bolt polcairól egy mindent-az-egyben csoda készítményt, és ezzel megnyugtatni magunkat, hogy így már mindent megtettünk az egészségünk érdekében. Ezeken a termékeken is – nem véletlenül – olvashatjuk, hogy nem helyettesítik az egészséges, vegyes táplálkozást. Így aztán érdemes átgondolni, hogy melyik végéről közelítjük meg a témát: egészséges életmód, táplálkozás stb. mellé kiegészítést keresni, ha szükséges; vagy bekapni a vitamin bomba kapszulákat, és akkor már nem is kell figyelni, hogy például fogyasztunk-e minden nap zöldséget és gyümölcsöt. Természetesen mi az előbbi opció követésére biztatunk mindenkit. Ősszel és télen is megannyi zöldség és gyümölcsből válogathatunk, és tehetjük le a voksunkat nap, mint nap az egészséges életmód mellett.

Alább pedig a teljesség igénye nélkül összegyűjtöttünk néhány tippet, amelyek segíthetik egészségünk megőrzését, a betegségek megelőzését.

1. Ebben az időszakban sem feledkezzünk meg a testmozgás fontosságáról. Legyünk szabad levegőn minél többet, kiránduljunk.

2. A stresszt nem lehet elkerülni, de lehet időt szánni arra, hogy a ránk gyakorolt negatív hatásokat csökkentsük, ezzel pedig támogatjuk immunrendszerünk védekező képességét. Például relaxálással, meditációval, nyugtató illóolajok párologtatásával, jógával és még megannyi más opció áll rendelkezésünkre.

3. Elegendő pihenéssel és nyugodt alvással segítjük a szervezetünk regenerálódását.

4. Alaposan mossunk kezet.

5. Fogyasszunk minden nap friss, nyers zöldségeket és gyümölcsöket. Törekedjünk az idényjellegűek választására (pl.: alma, körte, cékla, sütőtök, dió, répa).

6. Figyeljünk a megfelelő folyadékfogyasztásra. Fogyasszunk különböző teákat (pl.: csipkebogyó, gyömbér) és adjunk hozzájuk például citromot, mézet vagy akár reszelt gyömbért, kardamomot.

7. Javasolt a D-vitamin bevitelt folyamatosan kiegészíteni valamilyen készítménnyel.

8. Egyéb fogyasztásra javasolt élelmiszerek, gyógynövények: fokhagyma, gyömbér, méz, homoktövis, bíbor kasvirág (echinacea), savanyúkáposzta és még sokan mások.

Jó egészséget kívánunk!