Kosár

Artrogel - izom, ízületi és sport gél - 125ml Új
Ár: 3 900 Ft

ARTROGEL®

hűsítő gél fáradt, nehéz végtagokra

A panaszmentes, normális mozgáshoz az izmok, az ízületek és a csontok hibátlan együttműködésére van szükség. Nem csoda hát, hogy élete során szinte mindenkinek lehetnek átmeneti vagy tartós mozgásszervi panaszai. Fiatalabb korban ezek nagy részét túlfáradás, a sportolás előtti bemelegítés elhagyása, rossz mozdulattól eredő izomhúzódás, rándulás, sportsérülés okozza. Idősebbeknél gyakoribbá válnak a mozgásrendszer megbetegedései, amit általában reumának nevezünk. Utóbbiak nemcsak fájdalmasak, hanem jelentős mértékben rontják az életminőséget, és sokszor együtt jelentkeznek más idült betegségekkel. A fáradt, nehéz végtagérzés, a funkciózavar bármelyike lehet elsődleges, vezető tünet, amelynek mérséklésével, kezelésével a továbbiak kialakulása részben vagy teljesen megelőzhető.

Az ARTROGEL gyógynövénykomponenseinek mindegyike tartalmaz olyan hatóanyagokat, amelyek az alkalmazott területen fokozzák a keringést, javítják a vérellátást, késleltetik a kifáradást, ezzel hűsítően hatnak a fáradt, nehéz végtagokra.

A borsmenta (Mentha piperita) a nyugati világ talán legnépszerűbb gyógynövénye. Illóolaját és mentol fő komponensét külsőleg hagyományosan az izomtónus és görcs mérséklésére, valamint hűsítő, fájdalomcsillapító hatásáért alkalmazták.

A kakukkfűről (Thymus vulgaris) azt tartják a népi gyógyítók, hogy nyugtatja a fáradt, fájó izmokat, enyhíti az izomgörcsöt és a hátfájást, sőt késlelteti az öregedést is. Fertőtlenítésre és sebek gyógyítására is használták.

A kámforfa (Cinnamomum camphora) illóolajából előállított kámfor generációkon keresztül örökített ősi receptek összetevője izomfájdalomra.

A rozmaring (Rosmarinus officinalis) már az ókorban is ismert kerti növény volt, és legendás erőt tulajdonítottak neki. Illóolaja élénkíti a vérkeringést, fürdővízhez adva frissítő, energetizáló hatásáért alkalmazták. Kivonatát gyulladáscsökkentőként is ismerték.

A teafa (Melaleuca cajeputi) leveleit az ausztráliai bennszülöttek kézben szétmorzsolva már 3000 éve használták helyi fájdalomcsillapításra, izomtónus csökkentésére és fertőtlenítőszerként.

A mezei zsúrló (Equisetum arvense) kivonatát tradicionálisan bedörzsölőként alkalmazták ízületi gyulladásokban és nem gyulladásos jellegű ízületi betegségekben is. Hatásában különös szerepet tulajdonítottak ásványianyag-, elsősorban magas szilícium tartalmának.

Prof. Dr. Kéry Ágnes